.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خودروهاي زير 10ميليون تومان

از آنجا كه به روزهاي واپسين سال رسيده و قطعا بازار خودروهاي زير 10ميليون تومان كشور در اين روزهاي پاياني، مشتريان زيادي خواهد داشت، ستون حق انتخاب امروز را به دو عضو كوچك اين بازار يعني پرايد و MVM اختصاص داده‌ايم.

پرايد به رغم همه ايرادهاي كيفي كه ما و شما و ديگران به آن مي‌گيريم، در حال حاضر پرتيراژترين و پرفروش‌ترين خودرو توليد داخل به حساب مي‌آيد و خيلي‌ها وقتي براي اولين بار قصد خريد خودرو مي‌كنند، انتخاب اول آنها پرايد است و البته شايد هم انتخاب آخر؛ اين خودرو قديمي كه اصالتا اهل سرزمين فرصت‌ها (ايالات متحده آمريكا) به حساب مي‌آيد و بعدها شركت كياموتورز كره پلت‌فرم آن را از
فورد موتورز خريدراي كرد از موتوري 1400 سي‌سي بهره برده و به واسطه آن 63 اسب بخار قدرت توليد مي‌كند هر‌چند پشت فرمان پرايد مي‌توان تا 180كيلومتر در ساعت گاز داد ولي بد نيست بدانيد آنهايي كه اين سرعت را تجربه كرده‌اند، چندان خاطره خوبي در اين زمينه ندارند. پرايد البته با وجود كيفيت پايين از مصرف سوختي مناسب بهره مي‌برد به نحوي كه در هر صد كيلومتر سيكل تركيبي 9/6ليتر بنزين مي‌سوزاند.
پرايد هر چند در حالت كلي فاقد ترمز ضدقفل (ABS) است، اما قابليت تجهيز به اين سيستم را دارا بوده و با يك هزينه اضافي چند صدهزار توماني مي‌توان پرايد ABS دار سوار شد. در حال حاضر اين محصول با قيمت 7ميليون و 800هزار تومان در مدل معمولي بنزين‌سوز به فروش مي‌رسد.
پس از پرايد به سراغ دومين ميهمان امروز خود يعني MVM محصول مونتاژي شركت كرمان موتور مي‌رويم. خودرويي چيني كه با ظاهر كوچك و جمع و جور و همچنين مصرف سوخت پايين خود، پس از سهميه‌بندي بنزين به تدريج در بازار ايران رو آمد و مشتري پيدا كرد.
MVM با حجم موتور، بسيار پايين خود يعني 812 سي‌سي تنها 53 اسب بخار قدرت دارد و پشت فرمان نبايد توقع سرعت بالايي را داشت. اين ميهمان چيني كه گاهي در جدول رتبه‌بندي سطح كيفي خودروهاي داخلي حتي بالاتر از سمند و پژو 405 نيز قرار مي‌گيرد، نه به ترمز ضدقفل ABS مجهز است و نه از ايربگ بهره مي‌برد. البته شايد با توجه به سرعت پايين اين خودرو، ايربگ و ABS چندان هم به كار شما نيايد.
بارزترين و شايد هم تنهاترين ويژگي قابل ذكر MVM به مصرف سوخت پايين آن مربوط مي‌شود به نحوي كه اين خودرو در هر صد كيلومتر سيكل تركيبي تنها 5/5 ليتر بنزين مي‌سوزاند. MVM هم اكنون با نرخي برابر 8ميليون و 900هزار تومان در بازار به فروش مي‌رسد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.12 seconds.